Devrimci Emekliler Sendikası Samsun Şubesi ve Atakum Şubesi, gerçekleştirilecek olan yürüyüş ve miting öncesinde bir basın açıklaması düzenledi. Samsun Mecidiye girişindeki Atatürk Müzesi önünde yapılan açıklamada, emeklilerin ekonomik durumları ve talepleri dile getirildi.
Basın açıklamasını okuyan Devrimci Emekliler Sendikası Atakum Şube Başkanı Tacettin Aydın, son bir hafta boyunca Samsun kent merkezi, Atakum ve pazar yerlerinde saha çalışmaları yürüttüklerini belirtti. Yapılan çalışmalarda emeklilerin yaşadığı ekonomik sıkıntıların yerinde gözlemlendiği ifade edildi.
Tacettin Aydın tarafından yapılan açıklamada, saha çalışmalarında karşılaşılan tabloda emeklilerin geçim sıkıntısı çektiği vurgulandı. Pazar yerlerinde boş filelerle dolaşan vatandaşların olduğu, kira ve sağlık giderlerinin karşılanmasında zorluk yaşandığı kaydedildi. Ayrıca, emekli aylıklarının temel ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kaldığı dile getirildi.
Temmuz ayında açıklanması beklenen emekli zamlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Aydın, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "Temmuz ayında 2026 yılının ikinci emekli zamları açıklanacak. Konuşulan oranlar memur emeklileri için yaklaşık yüzde 12, Bağ-Kur ve işçi emeklileri için ise yaklaşık yüzde 16 seviyesindedir. Ancak bu oranlarla emeklilerin yaşadığı yoksulluğun giderilmesi mümkün değildir."
Sosyal Güvenlik Kurumu'nun (SGK) aylık bağlama sisteminin yeniden düzenlenmesi gerektiği savunulurken, Temmuz ayında tüm emekli aylıklarına en az yüzde 50 oranında artış yapılması talebi iletildi. Sendika, tüm emeklileri ve Samsun halkını yarın saat 17.30'da Çiftlik Caddesi üzerindeki Şehir Kulübü önünde başlayacak yürüyüşe davet etti.