Osmaniye'de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından, gıda zehirlenmesi şüphesiyle toplam 53 vatandaş hastanelere başvurdu.
Osmaniye Valiliği tarafından yapılan resmi açıklamada, söz konusu işletmenin ürünlerini tüketen kişilerin rahatsızlanması üzerine ilgili kurumların derhal inceleme başlattığı bildirildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri tarafından işletme ve imalathane bünyesinden gerekli numuneler toplandı. Toplanan numunelerin tetkik edilmek üzere yetkili laboratuvarlara gönderildiği belirtildi.
Sağlık kuruluşlarına başvuran 53 kişiden 25'inin tedavilerinin tamamlanarak taburcu edildiği, 28 kişinin ise hastanelerdeki tedavilerinin devam ettiği kaydedildi. Olayla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüphelinin, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldığı bilgisi paylaşıldı.
Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda,
"Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum"ifadelerini kullanarak sürecin yakından takip edildiğini vurguladı.