Kanada'nın Montreal kentinde meydana gelen silahlı saldırıda, biri polis memuru olmak üzere toplam 2 kişi hayatını kaybetti. Cöte-des-Neiges semtinde öğlen saatlerinde gerçekleşen olayda, bir polis memuru da yaralandı.
Kimliği henüz belirlenemeyen bir şüpheli, semt genelinde ateş açtı. Çıkan çatışma neticesinde saldırgan, polis ekipleri tarafından vurularak etkisiz hale getirildi. Olayın ardından bölgede geniş güvenlik önlemleri alındı ve kapsamlı bir soruşturma başlatıldı.
Montreal Polis Şefi Fady Dagher, yaşanan olayı "kabus" olarak nitelendirdi. Dagher, kentte 24 yıl aradan sonra ilk kez görev başındaki bir polis memurunun öldürüldüğüne dikkat çekti. Quebec Eyaleti Kamu Güvenliği Bakanı Ian Lafrenire ise saldırganın motivasyonuna dair henüz bir bilgi bulunmadığını belirtti.
Kanada Başbakanı Mark Carney, saldırı sonrası yayımladığı taziye mesajında kurbanların ve ekiplerin yanında olduklarını ifade etti. Quebec Başbakanı Christine Fréchette de benzer eylemlere tahammül edilemeyeceğini vurgulayarak hayatını kaybedenlerin yakınlarına başsağlığı diledi. Yerel basında, saldırganın daha önce kadın düşmanlığı içeren bir manifesto yayınladığı iddiaları yer alıyor.