ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Körfez bölgesine gerçekleştirdiği resmi ziyaretler kapsamında Kuveyt'te temaslarda bulundu. Birleşik Arap Emirlikleri ziyaretinin ardından Kuveyt'e ulaşan Rubio, bölgedeki diplomatik süreçleri değerlendirmek üzere bir dizi görüşme gerçekleştirdi.
Kuveyt'teki programına ABD Büyükelçiliği'nde düzenlenen bayrak göndere çekme töreniyle başlayan Rubio, ardından Kuveyt Emiri Meşal el-Ahmed el-Cabir es-Sabah ile özel bir görüşme yaptı. Söz konusu görüşmede, İran ile sonlandırılan çatışmaların ardından bölgedeki son durum, küresel gelişmeler ve bölgesel güvenlik konuları ele alındı.
Görüşmelerin ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Rubio, Washington yönetiminin Körfez müttefiklerinin güvenliğini koruma konusundaki kararlılığını vurguladı. Rubio, "Körfez'deki ortaklarımızla tamamen uyum içinde olacağız. Bu yüzden bu ziyaretleri yapıyorum, burada olmamın nedeni bu. Bölgede uzun süredir müttefikimiz olan ülkelerin güvenliğini zedeleyecek hiçbir şey yapmayacağız. Eğer İran iyi ve gerçek bir anlaşma yapmak istiyorsa, ABD buna açıktır. Eğer istemezlerse elbette Başkan Donald Trump'ın başka seçenekleri de var" ifadelerini kullandı.
Diplomatik süreçlere dair yeni bilgiler de paylaşan Rubio, ABD ile İran arasındaki teknik müzakerelerin ay sonunda yeniden başlayabileceğini ve temsilcilerin muhtemelen İsviçre'de bir araya geleceğini belirtti. Ayrıca Lübnan'daki duruma değinen Rubio, Lübnan Silahlı Kuvvetleri'nin kontrol alanını genişletmesinin İsrail'in bölgedeki varlığını azaltacağını savundu.