İsrail hükümet yetkilileri, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan "güvenli bölge" olarak tanımlanan şeritte askeri varlığın devam ettirileceğini duyurdu. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir, ABD ile İran arasında sağlanan mutabakat zaptına rağmen operasyonların süreceği mesajını verdi.
Ortak Yazılı Açıklama Yapıldı
Yapılan toplantıda İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral Rafi Milo da hazır bulundu. Toplantı sonrasında yayımlanan ortak yazılı açıklamada, İsrail ordusunun terör altyapısını imha etmek ve vatandaşların güvenliğini sağlamak amacıyla "güvenli bölge" içerisindeki varlığını korumaya kararlı olduğu ifade edildi.
Başbakan Binyamin Netanyahu ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir tarafından yapılan açıklamada, İsrail vatandaşlarının ve askerlerinin güvenliğinin her zaman en üst öncelik olduğu vurgulandı. Güvenlik konusunda herhangi bir taviz verilmeyeceği belirtildi.
Sınır Hattında Yeni Tampon Bölge
İsrail ordusu, 2023 yılından bu yana Lübnan'ın güneyinde Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturmuş durumdadır. Bu süreçte Lübnan sınırındaki bazı köylerin boşaltıldığı ve yıkıldığı, böylece sınır hattının Lübnan içlerine doğru 10 kilometre daha genişletildiği kaydedildi. İsrail Kanal 13 televizyonu ise ABD'nin İsrail'e tanıdığı sınırsız hareket yetkisinin sona ermiş olabileceğine dair iddiaları gündeme getirdi.