İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, resmi temaslarda bulunmak üzere geldiği Pakistan'ın başkenti İslamabad'da Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ile bir görüşme gerçekleştirdi.
Başbakanlık Konutu'nda düzenlenen resmi törenle karşılanan Pezeşkiyan, Şerif ile bölgesel meseleler ve ikili ilişkiler üzerine görüş alışverişinde bulundu. Görüşme sırasında Başbakan Şerif, İran Cumhurbaşkanı'nın ziyaretiyle duyulan memnuniyeti dile getirdi. Şerif, Pezeşkiyan aracılığıyla İran Dini Lideri Mücteba Hamaney'e selamlarını ileterek taziyelerini sundu.
Pakistan Başbakanı Şerif, bölgede kalıcı barışın tesisi noktasında Pakistan'ın arabuluculuk rolünü sürdüreceğini ifade etti. Barışın "onur ve haysiyet temelinde" inşa edilmesi gerektiğini vurgulayan Şerif, Pakistan'ın İran'ı hiçbir zaman yalnız bırakmayacağını belirtti. Ayrıca, Pakistan Genelkurmay Başkanı Asim Munir'in savaşın sona erdirilmesi yönündeki çabalarına ve mutabakat sürecindeki katkılarına dikkat çekildi.
Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, Şahbaz Şerif ile yaptığı görüşmenin yanı sıra Pakistan Genelkurmay Başkanı Asim Munir ile de bir toplantı gerçekleştirdi. Söz konusu görüşmede, bölgesel istikrar ve barış girişimlerine yönelik stratejik konular ele alındı. Munir, bölgedeki huzur ve güven ortamının sağlanması konusundaki kararlılıklarını yineledi.