İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde yer alan ABD askeri üslerine yönelik misilleme saldırıları gerçekleştirildiğini bildirdi. İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi açıklamada, gerçekleştirilen operasyonların bir yanıt niteliği taşıdığı ifade edildi.
Saldırganlık Tekrarlanırsa Karşılık Daha Kapsamlı Olacak
Yapılan açıklamada, olası yeni saldırılara karşı kararlılık mesajı verildi. DMO yetkilileri, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" uyarısında bulundu. Washington yönetiminin mevcut mutabakat hükümlerini ihlal ettiği ve taahhütlerini yerine getirmediği savunuldu.
ABD'nin Saldırılarına Karşı Sert Tepki
ABD ordusu, Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yönelik saldırı sonrası İran'daki bazı hedefleri vurduğunu açıklamıştı. İran yönetimi, bu gelişmelere sert tepki gösterdi. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, müzakerelerin devam ettiği bir süreçte saldırıların gerçekleştiğini belirtti.
"Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır"
DMO tarafından yapılan misilleme saldırısı iddiaları, bölgedeki Körfez ülkeleri tarafından henüz teyit edilmedi. Bölgedeki gerilimin artması beklenirken, diplomatik süreçlerin akıbeti belirsizliğini koruyor.