ABD Başkanı Donald Trump, Hürmüz Boğazı üzerinden seyreden bir petrol tankerine yönelik gerçekleştirilen dron saldırısını gündeme taşıdı. Trump, söz konusu saldırının İran tarafından yapıldığını iddia ederek, bu eylemin mevcut ateşkes anlaşmasının ağır bir ihlali olduğunu savundu.
Sosyal medya platformu üzerinden açıklamalarda bulunan Trump, Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yapan bir tankerin, İran'a ait 4 adet dron tarafından hedef alındığını bildirdi. Yapılan açıklamaya göre, dronlardan birinin tankerin üst güvertesine isabet ettiği, ancak geminin rotasını koruyarak yoluna devam ettiği kaydedildi.
Saldırıya müdahale eden ABD ordusu tarafından diğer 3 dronun imha edildiği belirtildi. Trump, yaşanan olayın ardından yaptığı değerlendirmede, "Açıkçası bu, ateşkes anlaşmamızın aptalca bir ihlalidir" ifadelerini kullandı.
Bölgedeki gerilimi artıran bu gelişme, uluslararası kamuoyunda ateşkesin sürdürülebilirliği konusunda soru işaretleri yarattı. İran tarafının saldırılara ilişkin henüz resmi bir yanıt vermediği gözlemleniyor.